torsdag 10 februari 2011

Dörrar

Besökte idag en konstutställning på temat flykt. Där var få installationer som bet sig fast men ett hus byggt av piller och en illusionistisk dörr projicerad genom en OH-apparat tillhörde undantagen. Det fick mig att fundera, när V och jag blev tillsammans sa jag att det var dags att stänga nödutgångarna, de som i tidigare relationer varit vidöppna. En annan människa, ett annat liv på lut. Men i den här relationen behövde jag inga bakvägar. Jag ville stanna kvar och den känslan är lika stark idag.

En sådan relation är fantastisk att vara i men dödstråkig att läsa om. Det behövs konflikter och motgångar för att skapa drama. Med andra ord, huvudpersonens partner har ingenting med V att göra. Men kanske, kanske har något av mina ex fått stå till låns med några karaktäristiska drag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar