måndag 19 december 2011

Lucka 19



Real Estate, It´s real




Louise Boije af Gennäs, Stjärnor utan svindel.

Få böcker har gjort så stort avtryck i mig som den. När boken kom, bodde jag i en liten stad i Sverige och tillvaron kom i gungning. Jag flyttade till Stockholm och prövade mig fram på olika gay-klubbar, för att slutligen komma fram till att kärleken inte låter sig etiketteras. När den slår in dörrar, råder inga tveksamheter, oavsett kön.

Tiden i Stockholm lärde mig det mesta om livet och har troligen gjort mig till en mer vidsynt människa. Är det en enda egenskap jag önskar Lillen, är det förmågan att vara tolerant och se nyanserat på livet. Att inte döma någon utifrån bilden, utan istället ta sig in i maskineriet. Fråga sig varför, på ett öppet och inte dömande sätt.

I teorin är det enkelt men i verkligheten är vi alla omslutna av mer eller mindre hårda skal, som kallas fördomar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar