måndag 25 april 2011

Den väldans glada påsken

Sådana där dagar när ingenting flyter, vi samlar på dem.

På påskafton hade vi lovat att stå för det vegetariska alternativet och eftersom vi inte skulle vara hos svärmor förrän på eftermiddagen, var planen att göra en paj på morgonen (kan tyckas som dålig planering så här i efterhand men då kändes det rimligt).

Det började med upptäckten att samtliga margarinpaket (fyra stycken) som fanns i kylskåpet var för gamla. Lättnaden var därför stor när vi hittade en flaska flytande margarin och knådade in i degen. Då skalet hade förgräddats, förbyttes känslan dock till något annat. I pajformen fanns en massa som liknade något man på inga villkor skulle äta, tänk sopor. Borde vid det här laget ha lärt mig att läsa på flaskor, då hade jag till exempel sett: "OBS använd ej till pajer".

Ännu höll vi modet uppe. Jag bestämde mig för att göra en löparrunda och på vägen köpa margarin och andra varor vi behövde. Synd bara att jag tog med mig det där Visakortet utan pengar.

Lägg sedan till att lillens nya hobby är att ge upp skrik som klyver hjärtan, att kylvätskebehållaren i bilen läcker och att en fågel flög in i vårt uterum och gillade det så pass mycket att vi fick ägna avsevärd tid åt att få ut den. Ja, då har ni vår påsk som i en liten ask.

2 kommentarer:

  1. Ja, vad ska man säga, det blir inte alltid som man tänkt sig, ganska sällan faktiskt.

    Hoppas ni lyckades få en trevlig påsk till slut i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Det blev den absolut. Hoppas på detsamma för dig.

    SvaraRadera