söndag 17 april 2011

Slutet mellan boken och mig

Har retat upp mig på den optimistiska trenden som råder och som kontrast letar jag fakta om depressioner.

Och annars? Har i runda slängar trettio A4-sidor kvar att gå igenom, sedan blir det ytterligare en läsrunda innan jag skickar manuset till författaren.

Och i lördags diskuterade jag böckers slut med E, J och J och fann hur olika vi ser på det. För mig är en bok som bäst när slutet är öppet medan det gör dem frustrerade. Kanske bör jag avråda ifrån att läsa mina texter.

2 kommentarer:

  1. Lurigt med just slutet på en bok.
    Men jag hör nog till dem som gärna får en klarhet i hur det kommer att fortsätta...
    ...om det inte kommer en till bok, förstås, då får man ju hänga med hos bokkaraktärerna ett tag till :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är lurigt. Kan det vara så att de som uppskattar deckare gärna ser att slutet i böcker är tydligt? Egentligen har jag ingen aning, stämde i alla fall överens med mina diskussionsvänner.

    SvaraRadera