onsdag 17 augusti 2011

Då kände jag att åren har gått:


1. När jag hittade den här klänningen och föll direkt (tänk senapsgula strumpbyxor till). I nästa sekund insåg jag att märket var Esprit, vilket varit bannlyst i garderoben under hela min levnad. Esprit är mammas märke. Men nu är det också mitt, känns fint på något vis.

2. När jag på stormarknaden fick syn på kortspelet UNO och upptäckte att det gick för ockersumman 129 kronor. Mindes hur man kunde köpa ett likadant för femton kronor på Vivo när jag var liten och förstod genast att det måste vara ett tryckfel. Tog med kartongen till kassan och höll den demonstrativt framför expediten, skrattade: "Ja du, här har det visst blivit lite tokigt." Och expediten tittade frågande på mig och ryckte på axlarna: "Nej då, 129 kronor stämmer, spel är dyrare nu för tiden."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar